LIETUVOS KULTŪROS TYRIMŲ INSTITUTAS
ŠIUOLAIKINĖS LIETUVOS KULTŪROS SKYRIUS
2021 m. spalio 28 d. rengia nacionalinę mokslinę konferenciją
„Vizualinės medijos: teorija ir realybė“
Nuotoliniu būdu
Atsidūrus visuotinėje virtualaus pasaulio apsuptyje, vaizdų kultūra šiuolaikinių medijų pagalba patyrė neįtikėtiną transformacijų įvairovę, sąlygodama akivaizdų vizualinės komunikacijos virsmą dominuojančia XXI amžiaus prerogatyva. Sudėtingi dabarties iššūkiai, skaitmeninės kultūros didinama socialinė atskirtis, skaudžias pandemijos pasekmes patirianti visuomenė skatina diskutuoti apie vaizdų galią ir medijų raštingumą, tapusių neatsiejama dabarties dalimi. Vaizdų kultūra, persmelkdama mūsų kasdienybę, kūrybiniams poreikiams pasitelkia šiuolaikinių technologijų ir medijų arsenalą, orientuodamasi į inovatyvias komunikacijos formas, vizualinės percepcijos pokyčius, skaitmeninį efektyvumą ir virtualios erdvės, kurioje praleidžiame daugiau kaip trečdalį savo gyvenimo, vis didesnį vartojimą.
Skaitmeninės realijos, sietinos ir su visuotiniu persikėlimu į virtualią erdvę, ir su nuotoliniu „gyvenimu“ prie ekrano, ir su inovacijų bei technologijų ekosistemos augimu, ir su praplėstąja, ir papildančiąja (virtualiomis) realybėmis, ir su imersiniu atsiribojimu, kvestionuoja pasirinkimų laisvę ir kviečia vertinti kultūros išlikimo scenarijus.
Prognozuojant, kad dirbtinis intelektas apims vis didesnę skaitmeninę pramogų ir laisvalaikio erdvę, suteiks mums labiau suasmenintų virtualių pasaulių ir vis labiau tikroviškų virtualių personažų, su kuriais dalinsimės savo patirtimis ir išgyvenimais, skaitmeninės kultūros ir vizualinių medijų tyrimų sąveikos vertintinos ir kaip ateities, ir kaip šiuolaikinių studijų dalis.
Tarpdisciplininės, arba postdisciplininės kultūros studijos, susitelkiančios ties socialiniu kultūros kapitalu ir kūrybos produkcija, aktualiomis prasmėmis, pridėtinėmis vertėmis ir vartotojiškumu, išliekamąja vaizduotės reikšme ir begalinėmis, iš naujo atrandamomis interpretacinėmis galimybėmis, orientuojasi į bendrąją „gaivinimo“ ideologiją, kuri šiuolaikinėms medijoms suteikia svarbų išskirtinį vizualumo statusą.
Konferencijos temos: šiuolaikinės medijos, vaizdų kultūra, vizualinė komunikacija, virtuali erdvė, teorija, praktika, iššūkiai, realybė.
Konferencijos klausimais kreiptis į konferencijos organizatores doc. dr. Ritą Repšienę ir doc. dr. Odetą Žukauskienę.
Pranešimų temos ir anotacijos laukiamos iki 2021 m. spalio 15 d. el. adresu: sphairos@lkti.lt.
Programa (PDF)
Adresas: Saltoniškių g. 58,
LT-08105, Vilnius
Į. k. 111961791
Tel./faks. +370 5 275 1898
El. paštas: LKTI@LKTI.LT
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti.
Plačiau apie slapukų ir privatumo politiką.
Funkciniai slapukai (būtini)Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės. |
|
Našumo slapukaiŠie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja. |
|
Reklaminiai slapukaiŠie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą. |