Pažaislio vienuolynas buvo vienas iš septynių Lenkijos ir Lietuvos provincijos kamaldulių vienuolynų, labiausiai į šiaurę nutolęs kamaldulių Monte Koronos kongregacijos eremų. Šioje knygoje aptarti pagrindiniai liturginiai ir ekonominiai Pažaislio gyvavimo aspektai. Jų liturgija buvo artima kitiems šv. Benedikto regula besirėmusioms vienuolijoms, nors turėjo savo tradicijų ir tam tikrų skirtumų. Knygoje aprašoma, kaip būdavo priimami novicijai, kaip jie mokomi. Atvykę naujokai prisistatydavo kapitulai, kuri įvertindavo jų sugebėjimus ir leisdavo trumpai susipažinti su gyvenimu vienuolyne. Po to kandidatai (jei neatsisakydavo) būdavo priimami į noviciatą, bet skirtingais statusais. Amžinuosius įžadus duodavo vienuoliai tėvai (iš pradžių kaip klierikai) ir broliai konversai, o broliai oblatai būdavo priimami be amžinųjų įžadų, bet irgi turėdavo panašias sąlygas ereme, kaip ir kiti vienuoliai. Į svarbiausias pareigas – eremų priorų, novicijų magistrų, ekonomų (nuo XVIII a. vidurio) buvo skiriama Generalinių kapitulų metu Monte Koronos ereme. Smulkesnės pareigos (zakristijono, archyvaro, bibliotekininko, novicijų egzaminuotojo, brolių instruktoriaus, virėjo, kepėjo, ligonių slaugytojo, vartininko ir kitų) buvo paskirstomos jau pačiame ereme. Nors patys kamalduliai mėsos nevalgė, tačiau jie augino galvijus, avis, naminius paukščius, kuriuos parduodavo ar naudojo jų vilną. Didžiausią visgi pelną kamalduliams teikdavo grūdinės kultūros. Buvo auginami miežiai, rugiai, kviečiai, avižos, žirniai ir kita, kas vartota, be abejo, taip pat ir eremo virtuvėje. kamalduliai užsisakinėdavo įvairių prekių iš Karaliaučiaus – jos buvo gabenamos Baltijos jūra, po to Nemuno upe aukštyn iki Pažaislio. Iš pamario statinėmis gabentos silkės ir vynas, džiovintos jūrinės menkės, įvairūs prieskoniai (pavyzdžiui, cinamonas ar šafranas), ryžiai, razinos, cukrus ir net tabakas. Pažaislį iš Karaliaučiaus pasiekiančių ir vietoje perkamų prekių įvairovė liudija, kad gyvenimas ereme tikrai nebuvo nuobodus ir monotoniškas. Todėl galvojant apie Pažaislį verta prisiminti, kad spalvingas yra ne tik vienuolyno dekoras, bet įvairiaspalvė buvo ir kamaldulių istorija Pažaislyje.
Rezultatas: Paknys, Mindaugas. Pažaislio eremas: kamaldulių vienuolyno istorija, Vilnius: LKTI, 2020. ISBN 978-609-8231-25-0
https://www.lkti.lt/pazaislio-eremas-kamalduliu-vienuolyno-istorija/
Mūsų svetainė naudoja slapukus (angl. cookies). Šie slapukai naudojami statistikos ir rinkodaros tikslais.
Jei Jūs sutinkate, kad šiems tikslams būtų naudojami slapukai, spauskite „Sutinku“ ir toliau naudokitės svetaine.
Kad veiktų užklausos forma, naudojame sistemą „Google ReCaptcha“, kuri padeda atskirti jus nuo interneto robotų, kurie siunčia brukalus (angl. spam) ir panašaus tipo informaciją.
Taigi, kad šios užklausos forma užtikrintai veiktų, jūs turite pažymėti „Sutinku su našumo slapukais“.
Jūs galite pasirinkti, kuriuos slapukus leidžiate naudoti.
Plačiau apie slapukų ir privatumo politiką.
Funkciniai slapukai (būtini)Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, ir negali būti išjungti. Šie slapukai nesaugo jokių duomenų, pagal kuriuos būtų galima jus asmeniškai atpažinti, ir yra ištrinami išėjus iš svetainės. |
|
Našumo slapukaiŠie slapukai leidžia apskaičiuoti, kaip dažnai lankomasi svetainėje, ir nustatyti duomenų srauto šaltinius – tik turėdami tokią informaciją galėsime patobulinti svetainės veikimą. Jie padeda mums atskirti, kurie puslapiai yra populiariausi, ir matyti, kaip vartotojai naudojasi svetaine. Tam mes naudojamės „Google Analytics“ statistikos sistema. Surinktos informacijos neplatiname. Surinkta informacija yra visiškai anonimiška ir tiesiogiai jūsų neidentifikuoja. |
|
Reklaminiai slapukaiŠie slapukai yra naudojami trečiųjų šalių, kad būtų galima pateikti reklamą, atitinkančią jūsų poreikius. Mes naudojame slapukus, kurie padeda rinkti informaciją apie jūsų veiksmus internete ir leidžia sužinoti, kuo jūs domitės, taigi galime pateikti tik Jus dominančią reklamą. Jeigu nesutinkate, kad jums rodytume reklamą, palikite šį langelį nepažymėtą. |